Regulamin
- 2024-01-09
REGULAMIN PODMIOTU LECZNICZEGO WIKTORIAMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Spis treści:
- Postanowienia ogólne
- Cele i zadania
- Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Struktura organizacyjna i miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
- Sposób kierowania oraz organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek Organizacyjnych
- Organizacja i przebieg obsługi pacjenta oraz procesu udzielania świadczeń Zdrowotnych
- Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
- Przepisy porządkowe
- Tryb składania skarg i wniosków
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1.
Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego jest wewnętrznym dokumentem organizacyjnym podmiotu wykonującego działalność leczniczą (PWDL) – Wiktoriamed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, uchwalonym przez Zarząd Spółki na podstawie art. 23 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie określonym art. 24 w/w ustawy.
§ 2.
Niniejszy Regulamin organizacyjny PWDL określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez WIKTORIAMED Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, a w szczególnoci:
1) cele i zadania podmiotu;
2) strukturę organizacyjną zakładu leczniczego podmiotu leczniczego;
3) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
4) miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych;
5) przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych zakładu leczniczego podmiotu leczniczego;
6) organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych podmiotu oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu.
7) wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta;
8) wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne
9) sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego podmiotu leczniczego.
§3.
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
1) Regulamin – Regulamin organizacyjny PWDL – WIKTORIAMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu;
2) Spółka – WIKTORAIMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu
3). Kierownik – Zarząd WIKTORIAMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu
4) Ustawa – Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, t.j. z dnia 9 listopada 2018 r. Dz. U. Z 2018 r., poz. 2190);
5) Dokumentacja medyczna – dokumentacja medyczna w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta (Dz. U. Nr 52, poz. 417, t.j. z dnia 8 czerwca 2017 r. Dz. U. Z 2017 r. poz. 1318);
6) Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne – rodzaj działalności leczniczej wykonywanej w zakładzie leczniczym;
7) Personel – osoby, które świadczą pracę lub usługi w WIKTORIAMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, na podstawie zawartej ze Spółką umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, a także umowy o wolontariat, jak również praktykanci odbywający praktyki lub staże zawodowe, z wyłączeniem Zarządu i Dyrekcji WIKTORIAMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu.
§ 4.
- WIKTORIAMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, Powstańców Śląskich 58A/U2, 53-333 Wrocław, wpisana przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000848110, NIP nr 8992881774, z kapitałem zakładowym w wysokości 5.000,00 zł. w całości pokrytym, wpisaną na listę podmiotów leczniczych prowadzoną przez Wojewodę Dolnośląskiego za numerem księgi 000000231128 jest podmiotem leczniczym w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 Ustawy, w zakresie w jakim wykonuje działalność leczniczą.
- WIKTORIAMED Sp. z o.o. wpisana jest do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Dolnośląskiego pod nr Księgi2. CELE I ZADANIA
§5.
Celem działania WIKTORAIMED Sp. z o.o. jako PWDL jest przede wszystkim świadczenie działalności leczniczej przez wykwalifikowaną kadrę medyczną, a w szczególności świadczeń z zakresu poradni stomatologicznej (001) i pracowni RTG stomatologiczne (002).
§6.
Do zadań WIKTORIAMED Sp. z o.o. . należy w szczególności:
1) zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług medycznych;
2) sumienne wykonywanie obowiązków wynikających ze statusu podmiotu służby zdrowia, stałe i systematyczne podwyższanie wiedzy i umiejętności zawodowych, przestrzeganie etyki zawodowej;
3) zapewnienie nowoczesnych, efektywnych i uznanych metod leczniczych;
4) stosowanie wysokiej jakości sprzętu medycznego, będącego pod stałym nadzorem technicznym i spełniającego wszelkie wymagane prawem normy jakości;
5) dbałość o efektywną organizację pracy i wykorzystanie bazy zabiegowej;
6) świadczenie usług medycznych ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i potrzeb pacjentów oraz przestrzeganie praw pacjenta;
7) działania promujące profilaktykę zdrowia i aktywizację.
- RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§7.
WIKTORIAMED Sp. z o.o. prowadzi działalność leczniczą w zakresie: ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
§ 8.
Zakres świadczeń udzielanych przez podmiot leczniczy obejmuje udzielanie świadczeń zdrowotnych przez wykwalifikowaną kadrę medyczną, a w szczególności świadczeń z zakresu poradni stomatologicznej (001) i pracowni RTG stomatologiczne (002).
- STRUKTURA ORGANIZACYJNA
I MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§9.
W ramach WIKTORIAMED Sp. z o.o. powołane są następujące komórki organizacyjne:
- Poradnia stomatologiczna.
W/w świadczenia opieki zdrowotnej, realizowane w pomieszczeniach zakładu leczniczego podmiotu leczniczego Spółki, udzielane są w lokalizacji przy ul. Powstańców Śląskich 58A/U2, 53-333 Wrocław.
- Pracownia RTG stomatologiczne
W/w świadczenia opieki zdrowotnej, realizowane w pomieszczeniach zakładu leczniczego podmiotu leczniczego Spółki, udzielane są w lokalizacji przy ul. Powstańców Śląskich 58A/U2, 53-333 Wrocław.
§ 10.
Wszystkie pomieszczenia podmiotu leczniczego odpowiadają wymaganiom odpowiednim do rodzaju wykonywanej działalnosci leczniczej oraz zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych, określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 3 Ustawy.
- SPOSÓB KIEROWANIA ORAZ ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTEK
I KOMÓREK ORGANIZACYJNCH ZAKŁADU LECZNICZEGO PODMIOTU LECZNICZEGO
§ 11.
- Działalnością WIKTORIAMED Sp. z o.o. kieruje Zarząd Spółki będący Kierownikiem PWDL, w rozumieniu przepisów Ustawy.
- Kierownik prowadzi sprawy oraz reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz.
- Kierownikowi przysługują wszystkie obowiązki i uprawnienia, jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
§ 12.
- Celem wsparcia działń zarządczych w podmiocie leczniczym Kierownik może powoływać/zatrudniać Personel administracyjno – biurowy oraz zawierać umowy z lekarzami, a także pielęgniarkami i inny Personel, konieczny do należytego wykonywania zadań przez WIKTORIAMED sp. z o.o.
- Osoby pełniące funkcje, o których mowa w ust. 1 podlegają wyłącznie Kierownikowi WIKTORIAMED Sp. z o.o.
- Kierownik realizuje swoje zadania samodzielnie lub za pośrednictwem upoważnionej osoby.
§ 13.
Do zadań Pracowników recepcji należy:
- organizacja bieżącej pracy w punkcie rejestracji,
- organizacja oraz nadzór nad prawidłowością obsługi pacjentów w punkcie rejestracji,
- dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
- dbałość o należyte użytkowanie i stan techniczny sprzętu znajdującego się w punktach rejestracji i w podmiocie leczniczym;
- dbałość o prawidłowe i terminowe rozliczanie zrealizowanych świadczeń pobieranie opłat;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd.
§ 14.
Do zadan poradni promocji zdrowia należy w szczególności udzielanie świadczeń zdrowotnych z dziedziny poradni stomatologicznej i pracowni RTG stomatologiczne w ramach leczenia ambulatoryjnego, realizowanie kompleksowej opieki lekarskiej, badanie, diagnozowanie, leczenie oraz profilaktyka chorób, orzekanie o stanie zdrowia, a w razie potrzeby kierowanie na badania, leczenie specjalistyczne.
§ 15.
- Poszczególne jednostki i komórki organizacyjne oraz wszystkie osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych jednostek i komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego, efektywnego i zgodnego z prawem funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym i administracyjno-gospodarczym.
- Za prawidłowe współdziałanie w/w odpowiada Kierownik.
§ 16.
Gospodarka finansowa, rachunkowość oraz obsługa kadrowa WIKTORIAMED Sp. z o.o. są prowadzone na zasadach obowiązujących Spółkę.
- ORGANIZACJA I PRZEBIEG
OBSŁUGI PACJENTA W PUNKCIE REJESTRACJI
ORAZ PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§ 17.
- Wszystkie świadczenia realizowane w podmiocie, winny być wykonywane z należytą starannością, w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- WIKTORIAMED Sp. z o.o. organizuje świadczenia zdrowotne udzielane w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie, z zapewnieniem właściwej dostępności tych świadczeń w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby, które posiadają wymagane przepisami prawa kwalifikacje do ich wykonywania, potwierdzone stosownymi dyplomami, certyfikatami lub zaświadczeniami.
§ 18.
Osoby wykonujące zawód medyczny w podmiocie udzielają świadczeń zdrowotnych w sposób odpowiadający wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz kierując się zasadami etyki zawodowej.
§ 19.
- Proces udzielania świadczeń rozpoczyna się w punkcie rejestracji (Recepcja), gdzie pacjenci zgłaszają się w celu ustalenia terminu udzielenia świadczenia. Rejestracja pacjentów odbywa się w sposób określony w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności osobiście, za pośrednictwem pełnomocnika, mailowo bądź telefonicznie.
- Każdy pacjent informowany jest o terminie i miejscu planowanego świadczenia, a w przypadku osobistej rejestracji informację o planowanym świadczeniu otrzymuje na piśmie.
- W punkcie rejestracji, poza możliwością ustalenia daty świadczenia, pacjent może uzyskać informacje na temat świadczeń dostępnych w placówce, czasu oczekiwania, form i terminów zapisu, wymaganych dokumentów i skierowań potrzebnych do przyjęcia, wyników badań niezbędnych podczas wizyty, miejsca wykonania zleconych przez lekarza badań diagnostycznych, zasad udostępniania dokumentacji medycznej oraz organizacji pracy placó
- Stanowisko punktu rejestracji objęte jest monitoringiem wizji i fonii. Monitoring wizji i fonii ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i współpracowników, ochrony mienia podmiotu leczniczego, zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić podmiot leczniczy na szkodę oraz umożliwienie wykrywania zachowań szkodzących podmiotowi leczniczemu, pracownikom, współpracownikom, pacjentom, klientom lub narażających w/w podmiot i osoby na straty. Podmiot leczniczy prowadzi w punkcie rejestracji monitoring wizyjny i dźwięku z wykorzystaniem kamer. Monitoring obejmuje zarówno zapis danych z wizji i fonii. Do monitoringu ma dostęp podmiot leczniczy., który jest Administratorem Danych osobowych zebranych w wyniku w/w monitoringu wizji i fonii. Zakres danych przetwarzanych w wyniku stosowania monitoringu (rejestr obrazu i dźwięku z kamer, dane zawarte w poczcie elektronicznej, login użytkownika, adres e-mail, dane pacjentów, klientów) jest adekwatny do wyżej określonych celów
§ 20.
- Każdy pacjent korzystający ze świadczeń opieki zdrowotnej w podmiocie zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do uzyskiwania informacji o stanie swojego zdrowia i udzielonych mu świadczeniach zdrowotnych oraz do wglądu w dokumentację medyczną lub o braku takiego upoważnienia.
§ 21.
- Pacjenci zobowiązani są do zgłaszania się w punkcie rejestracji w ustalonym terminie. Ze względów organizacyjnych niezbędne jest zachowanie punktualności zgłoszeń.
- W przypadku gdy pacjent nie może stawić się w ustalonym terminie lub gdy zrezygnował ze świadczenia opieki zdrowotnej, obowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym podmiot w każdy dostępny sposó
- W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia, a które uniemożliwiają jego dotrzymanie, pacjent jest informowany telefonicznie lub w inny dostępny sposób o zmianie tego terminu.
§ 22.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności, w dniach i godzinach ich udzielania przez podmiot.
- W trakcie realizacji świadczenia pacjent ma prawo do uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia i rokowaniu.
- Pacjent ma prawo do wyrażenia zgody na udzielenie okrślonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody po uzyskaniu odpowiedniej informacji. W przypadku zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej.
- Pacjent ma prawo do poszanowania intymności i godności w trakcie realizacji świadczeń opieki zdrowotnej – osoba udzielająca ma obowiązek postępować w sposób zapewniający poszanowanie tego prawa.
§ 23.
- Lekarz poradni specjalistycznej w trakcie porady lekarskiej w szczególności:
- przeprowadza wywiad oraz badanie przedmiotowe,
- określa rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego lub urazu,
- ustala plan leczenia,
4) w razie potrzeby wystawia skierowania, recepty lub zlecenia na wyroby medyczne, zasświadczenia o stanie zdrowia,
5) wypełnia dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi.
- ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ
§ 24.
- WIKTORIAMED Sp. z o.o. udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie.
- Świadczenia zdrowotne odpłatne realizowane są na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem poprzez zakup konkretnej usługi,
- Opłata za świadczenia zdrowotne ustalana jest na podstawie cennika świadczeń zdrowotnych. Pacjent przed rozpoczęciem udzielania świadczenia zapoznaje się z ceną świadczenia obowiązującą w podmiocie. Aktualny cennik dostępny jest w Recepcji. Cennik jest integralną częścią regulaminu stanowiący załącznik nr 1.
- Pacjent reguluje należność za usługę przed jej rozpoczęciem lub po jej wykonaniu.
- Zapłata za świadczenia zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówkową, kartą płatniczą oraz przelewem bankowym.
- Każda indywidualna wpłata pacjenta musi zostać wprowadzona przez pracownika Recepcji do kasy fiskalnej, a pacjent otrzymuje paragon fiskalny.
- Na życzenie pacjenta, zamiast paragonu fiskalnego wystawiana jest faktura VAT.
§ 25.
- Pacjent ustala z pracownikiem Recepcji termin realizacji świadczeń, dokonując wyboru spośród terminów zaproponowanych przez pracownika Recepcji.
- WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ W ZAKRESIE ZAPEWNIENIA PRAWIDŁOWOŚCI DIAGNOSTYKI, LECZENIA, PIELĘGNACJI I REHABILITACJI PACJENTÓW ORAZ CIĄGŁOŚCI PRZEBIEGU PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§ 26
- Podmiot leczniczy, w tym lekarze, i pozostały personel zakładu leczniczego podmiotu leczniczego, współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, a także placówkami edukacyjnymi oraz innymi instytucjami, w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz cągłości procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności poprzez kierowanie do innych placówek w celu konsultacji specjalistycznych, zlecania badan laboratoryjnych niewykonywanych w zakładzie leczniczym podmiotu leczniczego, kierowanie na zabiegi specjalistyczne, o ile nie ma możliwości wykonania ich w zakładzie leczniczym pomiotu leczniczego. Szczegółowe zasady współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi dzialalność leczniczą określają przepisy prawa oraz postanowienia ewentualnych umów zawartych pomiędzy tymi podmiotami, a podmiotem leczniczym.
W ramach współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą podmiot leczniczy może przyjmować, konsultować, diagnozować i leczyć pacjentów na podstawie pisemnego zlecenia lekarza.
- ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
§ 27.
- Spółka prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest na pisemny wniosek:
1). pacjentowi którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem dowodu tożsamości;
2). podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów, w szczególności:
• podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest
niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
• organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
• podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
- wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie
prowadzonego postępowania; - spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed Wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
- osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. Nr 113, poz. 657 z poźn. zm.), w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia.
- Dokumentacja medyczna może być udostępniona także szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
- Upoważnienie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 winno wyraźnie (literalnie) wskazywać, że dotyczy dostępu do dokumentacji medycznej danego pacjenta.
- Po śmierci pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym.
§ 28.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1)w oryginale do wglądu w siedzibie zakładu leczniczego podmiotu leczniczego
2)poprzez sporządzenie jej kopii,
3)poprzez sporządzenie jej odpisów lub wyciągów,
4) poprzez sporządzenie jej wydruków.
- W sytuacjach określonych w obowiązujących przepisach dokumentacja może być wydana w oryginale z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu i za pokwitowaniem, jeżeli uprawniony organ lub podmiot (w tym pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona do wglądu w dokumentację) żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.
- Udostępnianie dokumentacji prowadzonej w postaci elektronicznej następuje przez:
1) przekazanie informatycznego nośnika danych z zapisaną dokumentacją,
2) dokonanie elektronicznej transmisji dokumentacji,
3) przekazanie papierowych wydruków – na żądanie uprawnionych podmiotów lub organów.
4. W przypadku gdy dokumentacja prowadzona w postaci elektronicznej i jest udostępniana w postaci papierowych wydruków, osoba upoważniona przez podmiot potwierdza ich zgodność z dokumentacją w postaci elektronicznej i opatruje swoim podpisem i pieczątką, wraz z podaniem daty.
§ 29.
- Dokumentacja udostępniana jest pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta na pisemny wniosek.
- Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej może podjąć Kierownik WIKTORIAMED Sp. z o.o.
- W przypadku gdy udostępnienie dokumentacji nie jest możliwe odmowa wraz z podaniem przyczyny wymaga zachowania formy pisemnej.
- W przypadku wydania dokumentacji medycznej w oryginale konieczne jest pozostawienie jej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
- Podmiot udostępnia dokumentację bez zbędnej zwłoki.
§ 30.
- Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, podmiot nie pobiera od Pacjenta żadnych opłat.
§ 31.
- Dokumentacja może zostać wydana wyłącznie na podstawie decyzji osoby uprawnionej i po potwierdzeniu tożsamośći osoby odbierającej dokumentację z danymi wnioskodawcy.
- Wnioskodawca potwierdza osobisty odbiór dokumentacji własnoręcznym podpisem na Karcie wydania dokumentacji.
- Na wniosek osoby uprawnionej dokumentacja może zostać przesłana pocztową przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. W takim przypadku na formularzu wydania dokumentacji należy odnotować nr nadawczy i załączyć potwierdzenie nadania oraz zwrotne potwierdzenie odbioru.
§ 32.
- Spółka oraz osoby świadczące w jej imieniu usługi lecznicze, mogą udzielać innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z pacjentem w przypadku gdy:
- pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy;
- zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia pacjenta lub innych osób;
- zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń;
- obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.
§ 33.
Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie przekazywania dokumentacji medycznej oraz informacji o stanie zdrowia pacjentów odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności praw pacjenta.
- PRZEPISY PORZĄDKOWE
§ 34.
- Każdy Pacjent korzystający z usług podmiotu zobowiązany jest do przestrzegania zapisów wynikających z niniejszego Regulaminu, z uwzględnieniem późniejszych zmian jego treści, które nastąpiły po dniu złożenia oświadczenia.
- Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący jego wszelkie dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest w Recepcji.
- Każdy pacjent korzystający z usług podmiotu zobowiązany jest do przestrzegania zasad porządkowych obowiązujących w podmiocie, a niewynikających bezpośrednio z treści Regulaminu, w szczególności umieszczonych na tablicach informacyjnych, na drzwiach wejściowych, w Recepcji, przekazywanych ustnie przez pracowników podmiotu.
§ 35.
Na terenie podmiotu istnieje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych oraz zażywania środków odurzających.
§ 36.
- Pacjenci przebywający na terenie podmiotu zobowiązani są do poszanowania mienia będącego własnością podmiotu oraz należącego do innych pacjentów, jak również do zachowania czystości w pomieszczeniach z których korzystają.
- Za zniszczenia i kradzieże mienia, o którym mowa w ust. 1 pacjenci ponoszą odpowiedzialność na zasadach ogó
§ 37.
- Pacjenci obowiązani są przestrzegać norm społecznego zachowania, poszanowania godności i prywatności innych pacjentów oraz personelu podmiotu.
- Pacjenci winni odnosić się kulturalnie i życzliwie do innych pacjentów i personelu podmiotu.
§ 38.
- Pacjenci podmiotu nie mogą:
1) samowolnie korzystać ze, sprzętów i aparatury służących do realizacji świadczeń,
2) samodzielnie uruchamiać i wyłączać aparatury medycznej,
3) wchodzić do pomieszczeń, w których realizowane są świadczenia bez zgody personelu podmiotu,
4) zakłócać realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.
§ 39.
- Odzież wierzchnią pacjenci pozostawiają w miejscu do tego przeznaczonym.
- Pacjenci zgłaszają się na zabiegi bez biżuterii, zegarków, telefonów komórkowych i innych urządzeń jeżeli mogłyby one zakłócić pracę sprzętu i aparatury, a także utrudnić lub uniemożliwić prawidłowe udzielanie świadczeń zdrowotnych.
§ 40.
Spółka nie odpowiada za rzeczy będące własnością pacjentów pozostawione w szatni, szafkach lub pomieszczeniach podmiotu. Zaleca się pozostawienie wartościowych rzeczy w domu.
§ 41.
Personel podmiotu zobowiązany jest do:
- noszenia odzieży ochronnej,
- przestrzegania kolejności przyjęć pacjentów,
- kulturalnego, życzliwego i pościągliwego zachowania wobec pacjentów oraz
pozostałych osób personelu.
- TRYB SKŁADANIA SKARG I WNIOSKÓW
§ 42.
- Pacjenci mogą składać skargi i wnioski dotyczące działalności podmiotu do Zarządu Spółki.
- Skargi i wnioski można składać na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rejestracja@wiktoriamed.pl.
- Skargi rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia wpływu. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopem itp. odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. O tym fakcie pacjent zostaje powiadomiony.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania.
Załącznik: Cennik świadczeń zdrowotnych
Wrocław, dnia 16.09.2021 r.
Zarząd Spółki